Informacje o przetargu
ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH ORAZ Z PSZOK POŁOŻONYCH NA TERENIE GMINY TERESZPOL W TERMINIE OD 02.01.2022 DO 31.12.2022 R.
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych w granicach administracyjnych GminyTereszpol . Realizacja zamówienia musi zapewniać osiągnięcie odpowiednichpoziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymimetodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegającychbiodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 z późn. zm.), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Lubelskiego NrXXIV/396/16 z dnia 2 grudnia 2016 roku w sprawie uchwalenia WojewódzkiegoPlanu Gospodarki Odpadami dla Województwa oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy TereszpolPrzedmiot zamówienia szczegółowo określa Opis przedmiotu zamówienia(Załącznik 7 do SWZ) oraz Projekt umowy (Załącznik nr 2 do SWZ).2. KOD CPV 90500000-2 Usługi związane z odpadamiCPV 90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowychCPV 90510000-5 Usuwanie i obróbka odpadówCPV 90514000-3 Usługi recyklingu odpadów3. W zakresie objętym prawem opcji szacuje się zwiększenie o max. 15% zakresu ilościodpadów przewidzianych do odbioru. Zamawiający zastrzega sobie możliwośćskorzystania z prawa opcji (w całości lub w części) w przypadku, gdy w okresie trwania umowy wyczerpaniu ulegnie zakres podstawowy i dodatkowo wykonanie prac dodatkowych obejmujących odbiór odpadów będzie leżało w interesie Zamawiającego oraz wynikało z technicznych potrzeb. Zamawiający przekaże pisemną informację Wykonawcy o potrzebie realizacji prawa opcji w ramach realizacji umowy. Prawo opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, zktórego może, ale nie ma obowiązku skorzystać w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Jeżeli Zamawiający skorzysta z prawa opcji obowiązkiem umownym wykonawcy jest wykonanie świadczenia w zakresie objętym wykorzystanym prawem opcji. Zamawiający ma prawo wielokrotnie korzystać z prawa opcji po zrealizowaniu zakresupodstawowego zamówienia – jednak do wyczerpania maksymalnego zakresu prawa opcji. O uruchomieniu opcji Zamawiający poinformuje Wykonawcę pisemnie wformie oświadczenia woli.4. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części z następującychwzględów:Wartość zamówienia jest niższa od tzw. progów unijnych które zobowiązują do implementacji dyrektyw UE. Dyrektywa 2014/24/UE w treści motywu 78 wskazuje,że aby zwiększyć konkurencję, instytucje zamawiające należy w szczególnośc zachęcać do dzielenia dużych zamówień na części. Przedmiotowe zamówienie nie jest dużym zamówieniem w rozumieniu motywu 78 powołanej dyrektywy UE (dyrektywy stosuje się od tzw. progów UE, a dyrektywa posługuje się pojęciem dużego zamówienia na gruncie zamówień podlegających dyrektywie - a więc zamówienia o wartości znacznie przewyższającej tzw. progi UE ). Zamówienie nie zostało podzielone na części ze względu na to, że realizacja zamówienia przez większą liczbę podmiotów spowodowałaby większe koszty realizacji zamówienia ze względu na niższe wolumeny świadczenia wykonawców co powodowałoby zwiększenie ceny jednostkowej. Dodatkowo poszczególni wykonawcy powielaliby koszty pośrednie dostaw, co wpływałoby na koszty realizacji zamówienia.Reasumując, zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części ze względu na to, że podział taki groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi oraznadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Potrzeba skoordynowania działańróżnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłabypoważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Niedokonanie podziału zamówienia podyktowane było zatem względami technicznymi, organizacyjnymoraz charakterem przedmiotu zamówienia. Zastosowany ewentualnie podział zamówienia na części nie zwiększyłby konkurencyjności w sektorze małych iśrednich przedsiębiorstw – zakres zamówienia jest zakresem typowym, umożliwiającym złożenie oferty wykonawcom z grupy małych lub średnich przedsiębiorstw.
Zamawiający:
Gmina Tereszpol
Adres: | ul. Długa 234, 23-407 Tereszpol-Zaorenda, woj. LUBELSKIE |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: awolanin@tereszpol.pl tel: +48 846876005 fax: +48 846876632 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 2021/BZP 00311300/01 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2021-12-13 | Termin składania wniosków: | 2021-12-23 |
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | - | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | TAK | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 60% |
WWW ogłoszenia: | https://tereszpol.pl/ | Informacja dostępna pod: | https://tereszpol.pl/ |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
90500000-2 | Usługi związane z odpadami | |
90510000-5 | Usuwanie i obróbka odpadów | |
90514000-3 | Usługi recyklingu odpadów |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH ORAZ Z PSZOK POŁOŻONYCH NA TERENIE GMINY TERESZPOL W TERMINIE OD 02.01.2022 DO 31.12.2022 R. | Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp zo.o. Biłgoraj | 382 250,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2022-01-20 Dotyczy cześci nr: 0 Kody CPV: 90500000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 382 250,00 zł Minimalna złożona oferta: 382 250,00 zł Ilość złożonych ofert: 3 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 382 250,00 zł Maksymalna złożona oferta: 418 090,00 zł | |
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00311300 z dnia 2021-12-13 |
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH ORAZ Z PSZOK POŁOŻONYCH NA TERENIE GMINY TERESZPOL W TERMINIE OD 02.01.2022 DO 31.12.2022 R.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Tereszpol
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950369178
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Długa 234
1.5.2.) Miejscowość: Tereszpol-Zaorenda
1.5.3.) Kod pocztowy: 23-407
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.7.) Numer telefonu: (84) 687 66 31
1.5.8.) Numer faksu: (84) 687 66 32
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@tereszpol.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://tereszpol.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH ORAZ Z PSZOK POŁOŻONYCH NA TERENIE GMINY TERESZPOL W TERMINIE OD 02.01.2022 DO 31.12.2022 R.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-40ed92b0-5bf1-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00311300
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.terszpol.netbip.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAPu, dostępnego pod adresem:https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Zasady składania ofert oraz dokumentów składanych wraz z ofertą oraz wymagania techniczne i organizacyjne ich wysyłania opisane zostały w Instrukcji użytkownika. Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się z ww. Instrukcją i postępować wg zasad w niej wskazanych.
Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia w szczególności składając
ofertę akceptuje zasady korzystania z systemu miniPortal wskazane w Instrukcji użytkownika i SWZ. W celu korzystania z systemu miniPortal konieczne jest, dysponowanie przez użytkownika urządzeniem teleinformatycznym z dostępeu do sieci Internet. Aplikacja działa tylko na platformie Windows i wymaga .NET Framework 4.5. W przypadku korzystania z urządzeń mobilnych oraz Mac lubLinux, dostęp do wszystkich funkcjonalności systemu miniPortal może być ograniczony
Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych:
- specyfikacja połączenia formularze udostępnione są za pomocą protokołu TLS 1.2,
- format danych oraz kodowanie miniPortal - Formularze dostępne są w formacie HTML z kodowaniem UTF-8,
- oznaczenia czasu odbioru danych – miniPortal - wszelkie operacje opierają się oczas serwera i dane zapisywane są z dokładnością co do setnej części sekundy,
- integracja z systemem ePUAP jest wykonana w wykorzystaniem standardowego mechanizmu ePUAP. W przypadku Wykonawcy wysyłającego wniosek do Zamawiającego, ESP Zamawiającego automatycznie generuje Rodzaj Urzędowego Poświadczenia Odbioru, czyli Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP), które jest powiązane z wysyłanym dokumentem. W UPP w sekcji „Dane poświadczenia” jest zawarta informacja o dacie doręczenia.
System dostępny jest za pośrednictwem następujących przeglądarekinternetowych:
- Microsoft Internet Explorer od wersji 9.0,
- Mozilla Firefox od wersji 15,
- Google Chrome od wersji 20.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.
Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu;
2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c
RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie znak sprawy: KNK.271.17.2021 `
3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym
udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96
ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019
r. poz. 2019 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
4) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp,
przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli
czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy;
5) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go
dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp,
związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w
sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
7) Wykonawca posiada:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa
w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy
Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Wykonawcy nie przysługuje:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danychosobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający
może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających
na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu. Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą.
Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie
ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiającego w Biuletynie
Zamówień Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporządzenia 2016/679, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KNK.271.17.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych w granicach administracyjnych GminyTereszpol . Realizacja zamówienia musi zapewniać osiągnięcie odpowiednichpoziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymimetodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegającychbiodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia
13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 z późn. zm.), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Lubelskiego NrXXIV/396/16 z dnia 2 grudnia 2016 roku w sprawie uchwalenia WojewódzkiegoPlanu Gospodarki Odpadami dla Województwa oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Tereszpol
Przedmiot zamówienia szczegółowo określa Opis przedmiotu zamówienia(Załącznik 7 do SWZ) oraz Projekt umowy (Załącznik nr 2 do SWZ).
2. KOD CPV 90500000-2 Usługi związane z odpadami
CPV 90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
CPV 90510000-5 Usuwanie i obróbka odpadów
CPV 90514000-3 Usługi recyklingu odpadów
3. W zakresie objętym prawem opcji szacuje się zwiększenie o max. 15% zakresu ilości
odpadów przewidzianych do odbioru. Zamawiający zastrzega sobie możliwośćskorzystania z prawa opcji (w całości lub w części) w przypadku, gdy w okresie trwania umowy wyczerpaniu ulegnie zakres podstawowy i dodatkowo wykonanie prac dodatkowych obejmujących odbiór odpadów będzie leżało w interesie Zamawiającego oraz wynikało z technicznych potrzeb. Zamawiający przekaże pisemną informację Wykonawcy o potrzebie realizacji prawa opcji w ramach realizacji umowy. Prawo opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, z
którego może, ale nie ma obowiązku skorzystać w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Jeżeli Zamawiający skorzysta z prawa opcji obowiązkiem umownym wykonawcy jest wykonanie świadczenia w zakresie objętym wykorzystanym prawem opcji. Zamawiający ma prawo wielokrotnie korzystać z prawa opcji po zrealizowaniu zakresu
podstawowego zamówienia – jednak do wyczerpania maksymalnego zakresu prawa opcji. O uruchomieniu opcji Zamawiający poinformuje Wykonawcę pisemnie wformie oświadczenia woli.
4. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części z następującychwzględów:
Wartość zamówienia jest niższa od tzw. progów unijnych które zobowiązują do implementacji dyrektyw UE. Dyrektywa 2014/24/UE w treści motywu 78 wskazuje,że aby zwiększyć konkurencję, instytucje zamawiające należy w szczególnośc zachęcać do dzielenia dużych zamówień na części. Przedmiotowe zamówienie nie jest dużym zamówieniem w rozumieniu motywu 78 powołanej dyrektywy UE (dyrektywy stosuje się od tzw. progów UE, a dyrektywa posługuje się pojęciem dużego zamówienia na gruncie zamówień podlegających dyrektywie - a więc zamówienia o wartości znacznie przewyższającej tzw. progi UE ). Zamówienie nie zostało podzielone na części ze względu na to, że realizacja zamówienia przez większą liczbę podmiotów spowodowałaby większe koszty realizacji zamówienia ze względu na niższe wolumeny świadczenia wykonawców co powodowałoby zwiększenie ceny jednostkowej. Dodatkowo poszczególni wykonawcy powielaliby koszty pośrednie dostaw, co wpływałoby na koszty realizacji zamówienia.
Reasumując, zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części ze względu na to, że podział taki groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi oraznadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Potrzeba skoordynowania działańróżnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłabypoważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Niedokonanie podziału zamówienia podyktowane było zatem względami technicznymi, organizacyjnymoraz charakterem przedmiotu zamówienia. Zastosowany ewentualnie podział zamówienia na części nie zwiększyłby konkurencyjności w sektorze małych iśrednich przedsiębiorstw – zakres zamówienia jest zakresem typowym, umożliwiającym złożenie oferty wykonawcom z grupy małych lub średnich przedsiębiorstw.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90510000-5 - Usuwanie i obróbka odpadów
90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zwiększenie zakresu odbioru odpadów o 15% w stosunku do zakładanych4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-01-02 do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: W zakresie objętym prawem opcji szacuje się zwiększenie o max 15% zakresu ilości odpadów przewidzianych do odbioru
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie
następujących kryteriów oceny ofert:
Lp Nazwa Kryterium Znaczenie kryterium (w %)
1 Cena 60
2 Termin płatności faktury 20
3 Czas reakcji na nieprawidłowe wykonanie
umowy 20
Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
1. Oferowana cena – 60%
W powyższym kryterium oceniana będzie cena brutto oferty. Maksymalną ilość punktów
otrzyma wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę, pozostali będą oceniani według
następującego wzoru :
Najniższa cena z ofert niepodlegających odrzuceniu
PC= ----------------------------------------------------------------------- x 60
Cena badanej oferty
gdzie: PC -ilość punktów, jaką dana oferta otrzyma za cenę oferty brutto.
2.Termin płatności faktury – 20%
W powyższym kryterium oceniany będzie termin płatności wystawionej faktury.
Maksymalną ilość punktów otrzyma wykonawca, który zaproponuje najdłuższy okres
płatności tj. od dnia złożenia faktury zamawiającemu, pozostali będą oceniani wg
następującego wzoru:
Termin płatności z badanej oferty
PTP= -------------------------------------------------------------x 20
Najdłuższy termin płatności (ilość dni)
gdzie: PTP -ilość punktów, jaką dana oferta otrzyma za termin płatności faktury.
Wykonawcy oferują termin płatności faktury w przedziale od 7 do 30 dni.
W przypadku podania przez Wykonawcę okresu płatności dłuższego niż 30 dni do wzoru
zostanie podstawiony okres 30 dni.
3. Czas reakcji na nieprawidłowe wykonanie umowy – 20%
W powyższym kryterium oceniany będzie czas reakcji na nieprawidłowe wykonanie umowy ( termin odbioru pozostawionych odpadów zgłoszonych przez pracownika urzędu gminy tj. ponowny przyjazd wykonawcy do gospodarstwa i odbiór pozostawionych odpadów). Pierwszy dzień od dnia zgłoszenia nieprawidłowości liczony będzie od dnia następnego po dniu zgłoszenia, terminy krótsze oceniane będą jako 1-2 dni. Maksymalną ilość punktów otrzyma wykonawca, który zaproponuje najkrótszy termin reakcji na nieprawidłowe wykonanie umowy. Oferty będą oceniane według następującego wzoru:
Czas reakcji na nieprawidłowe wykonanie umowy
Liczba punktów
Czas reakcji 1-2 dni 20
Czas reakcji 3-4 dni 15
Czas reakcji 5-6 dni 10
Czas reakcji 7-8 dni 5
gdzie: PR -ilość punktów, jaką dana oferta otrzyma za czas reakcji na nieprawidłowe wykonanie umowy
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatnosci faktury
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na nieprawidłowe wykonanie umowy
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
5.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunkiudziału w postępowaniu dotyczące:
5.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
5.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
a) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Tereszpol, zgodnie z art. 9c ustawy o utrzymaniu czystości i porządkuw gminach (Dz. U. z 2021 r. poz. 888 z późn. zm.) w zakresie wszystkich rodzajówodpadów objętych niniejszym postępowaniem.
b) aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r. poz. 779 z późn. zm.) w zakresie rodzajów odpadów objętych niniejszym postępowaniem.
5.1.3. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:
Zamawiający określa, że ww. warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że
a) wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje wokresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okresprowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jedną usługęświadczoną w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy polegającą naodbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych w ilości nie mniejszej niż 400 Mg/rok.
b) dysponuje:
- co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych (w tym przystosowanych do odbioru pojemników metalowych SM-110),
- co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych (w tym przystosowanych do odbioru pojemników SM-110),
- co najmniej jednym pojazdem do odbierania odpadów z dźwignikiem hakowym do odbioru kontenerów KP-7
- usytuowaną nie dalej niż 60 km od granic administracyjnych gminy baząmagazynowo - transportową. Baza magazynowo - transportowa musi spełniać́warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia arunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). Baza powinna być́ usytuowana na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki
udziału w postępowaniu dotyczące:
5.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
5.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
a) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Tereszpol, zgodnie z art. 9c ustawy o utrzymaniu czystości i porządkuw gminach (Dz. U. z 2021 r. poz. 888 z późn. zm.) w zakresie wszystkich rodzajówodpadów objętych niniejszym postępowaniem.
b) aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r. poz. 779 z późn. zm.) w zakresie rodzajów odpadów objętych niniejszym postępowaniem.
5.1.3. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:
Zamawiający określa, że ww. warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że
a) wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje wokresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okresprowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jedną usługęświadczoną w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy polegającą naodbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych w ilości nie mniejszej niż 400 Mg/rok.
b) dysponuje:
- co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych (w tym przystosowanych do odbioru pojemników metalowych SM-110),
- co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych (w tym przystosowanych do odbioru pojemników SM-110),
- co najmniej jednym pojazdem do odbierania odpadów z dźwignikiem hakowym do odbioru kontenerów KP-7
- usytuowaną nie dalej niż 60 km od granic administracyjnych gminy baząmagazynowo - transportową. Baza magazynowo - transportowa musi spełniać́warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia arunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). Baza powinna być́ usytuowana na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą oświadczenia stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca na dzień składania ofert:
a) nie podlega wykluczeniu,
b) spełnia warunki udziału w postępowaniu.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
nie dotyczySEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
9.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.9.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) oświadczenia o których mowa w pkt. 7.1 SWZ składa z ofertą każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
b) w przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni wykonawcy.
Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika Nr 5 do SWZ.
Oświadczenie to jest podmiotowym środkiem dowodowym.
c) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środkidowodowe, o których mowa w pkt. 7.3 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 7.3 SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-ą spełnienie warunku
93. Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie nzamówienia, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zakres zmian został określony w projekcie umowy - załącznik nr 2 do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-23 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-23 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
Ogłoszenie nr 2022/BZP 00028444 z dnia 2022-01-20 |
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH ORAZ Z PSZOK POŁOŻONYCH NA TERENIE GMINY TERESZPOL W TERMINIE OD 02.01.2022 DO 31.12.2022 R.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Tereszpol
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950369178
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Długa 234
1.5.2.) Miejscowość: Tereszpol-Zaorenda
1.5.3.) Kod pocztowy: 23-407
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.7.) Numer telefonu: (84) 687 66 31
1.5.8.) Numer faksu: (84) 687 66 32
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@tereszpol.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://tereszpol.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
www.terszpol.netbip.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH ORAZ Z PSZOK POŁOŻONYCH NA TERENIE GMINY TERESZPOL W TERMINIE OD 02.01.2022 DO 31.12.2022 R.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-40ed92b0-5bf1-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00028444
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-01-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00311300/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: KNK.271.17.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 382250,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych w granicach administracyjnych GminyTereszpol . Realizacja zamówienia musi zapewniać osiągnięcie odpowiednichpoziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymimetodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegającychbiodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia
13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 z późn. zm.), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Lubelskiego NrXXIV/396/16 z dnia 2 grudnia 2016 roku w sprawie uchwalenia WojewódzkiegoPlanu Gospodarki Odpadami dla Województwa oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Tereszpol
Przedmiot zamówienia szczegółowo określa Opis przedmiotu zamówienia(Załącznik 7 do SWZ) oraz Projekt umowy (Załącznik nr 2 do SWZ).
2. KOD CPV 90500000-2 Usługi związane z odpadami
CPV 90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
CPV 90510000-5 Usuwanie i obróbka odpadów
CPV 90514000-3 Usługi recyklingu odpadów
3. W zakresie objętym prawem opcji szacuje się zwiększenie o max. 15% zakresu ilości
odpadów przewidzianych do odbioru. Zamawiający zastrzega sobie możliwośćskorzystania z prawa opcji (w całości lub w części) w przypadku, gdy w okresie trwania umowy wyczerpaniu ulegnie zakres podstawowy i dodatkowo wykonanie prac dodatkowych obejmujących odbiór odpadów będzie leżało w interesie Zamawiającego oraz wynikało z technicznych potrzeb. Zamawiający przekaże pisemną informację Wykonawcy o potrzebie realizacji prawa opcji w ramach realizacji umowy. Prawo opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, z
którego może, ale nie ma obowiązku skorzystać w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Jeżeli Zamawiający skorzysta z prawa opcji obowiązkiem umownym wykonawcy jest wykonanie świadczenia w zakresie objętym wykorzystanym prawem opcji. Zamawiający ma prawo wielokrotnie korzystać z prawa opcji po zrealizowaniu zakresu
podstawowego zamówienia – jednak do wyczerpania maksymalnego zakresu prawa opcji. O uruchomieniu opcji Zamawiający poinformuje Wykonawcę pisemnie wformie oświadczenia woli.
4. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części z następującychwzględów:
Wartość zamówienia jest niższa od tzw. progów unijnych które zobowiązują do implementacji dyrektyw UE. Dyrektywa 2014/24/UE w treści motywu 78 wskazuje,że aby zwiększyć konkurencję, instytucje zamawiające należy w szczególnośc zachęcać do dzielenia dużych zamówień na części. Przedmiotowe zamówienie nie jest dużym zamówieniem w rozumieniu motywu 78 powołanej dyrektywy UE (dyrektywy stosuje się od tzw. progów UE, a dyrektywa posługuje się pojęciem dużego zamówienia na gruncie zamówień podlegających dyrektywie - a więc zamówienia o wartości znacznie przewyższającej tzw. progi UE ). Zamówienie nie zostało podzielone na części ze względu na to, że realizacja zamówienia przez większą liczbę podmiotów spowodowałaby większe koszty realizacji zamówienia ze względu na niższe wolumeny świadczenia wykonawców co powodowałoby zwiększenie ceny jednostkowej. Dodatkowo poszczególni wykonawcy powielaliby koszty pośrednie dostaw, co wpływałoby na koszty realizacji zamówienia.
Reasumując, zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części ze względu na to, że podział taki groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi oraznadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Potrzeba skoordynowania działańróżnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłabypoważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Niedokonanie podziału zamówienia podyktowane było zatem względami technicznymi, organizacyjnymoraz charakterem przedmiotu zamówienia. Zastosowany ewentualnie podział zamówienia na części nie zwiększyłby konkurencyjności w sektorze małych iśrednich przedsiębiorstw – zakres zamówienia jest zakresem typowym, umożliwiającym złożenie oferty wykonawcom z grupy małych lub średnich przedsiębiorstw.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90510000-5 - Usuwanie i obróbka odpadów
90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów